【香港芯】90 年代香港製造龍珠晶片

| 柔之拔 | 27-04-2018 07:31 | |
【香港芯】90 年代香港製造龍珠晶片

ZTE 中興通訊早前被美國「懲罰」,在未來 7 年不能使用美國技術;事件引發大陸輿論思考「不靠老外,中國人自己晶片自己造」,也讓人想起著名的中國學者欺詐事件「漢芯晶片案」。香港呢?香港有沒有自家開發晶片技術?

「1997 自毀工業」

網民 Wan Leung Wong 日前在個人面書發帖,驚爆香港從前是有自家開發晶片的能力及案例。他表示:「香港以前本身有技術有設備有人才設計及製造晶片」,後來呢?「一個 1997 年,為配合国家發展的主旋律,自毀工業,大量有技術的工程師失業,後轉晒行去服務業,新畢業生因無工做被迫轉行,老行專的經驗因無工業而不能傳承。」

他又指:「本來香港多大中華膠及能入口美國戰略技術的地方,好好利用的話,自主研發芯片根本不是問題。」問題在哪?「可惜殖民主的心一心當香港人是外人,要將本身能生金蛋的鵝吃掉,雪所謂的百年之恥。」

「今日咁的情況一字曰,抵死。」

有網民回應:「香港都好多走精面醒目仔自閹嘅,唔係淨係關大陸事」;「多轉咗揸的士.....」。

香港設計生產

談到香港晶片,有網民即以摩托羅拉半導體(香港)公司 (前: 萬力半導體香港有限公司)於 1995 年設計的龍珠晶片為例:「冇得撈喇... 香港設計生產嘅 Dragonball...」

根據維基百科,摩托羅拉龍珠處理器(Motorola DragonBall,龍珠晶片)應用於當年非常流行的 PDA 品牌 Palm;直到 Palm 轉用 PalmOS5.0 之前,各個 Palm 相容的電子手帳都使用香港設計生產的龍珠晶片。

Wan Leung Wong 續指:「維修一些舊電腦,舊電器,見晶片裡面有 Made in Hong Kong,覺得好有型,但又好悕憈;以前香港真係勁到痴線, 我見過有 HD, 磁碟機, RAM. 再後 D, 堆早期 VCD 機都係香港晶片......」

他豪言:「又好在當年 D 數太深我無讀 EEE 而去讀 CS,唔係今日更乞食.......」

【精選消息】

「讀中大 Triple E 要三條 A」

那邊廂,網民 Cheng Lap 也在個人面書發表對中國科技發展的評論,他比喻:「一個在現在懂寫隻 Unity3D 的立體射擊遊戲的程式員, 不等於有能力寫好一隻 286 DOS 上跑的 EGA 顯示動作遊戲. 因為他開發前者可以用大量別人的程式庫, 而後者卻很多東西要自己用 inline assembly 寫. 非技術人單從外表看, 可能一廂情願的認為前者的東西比後者厲害, 但實際上後者需要的基礎技術功力, 是更罕見的.」

網民問:「其實你嘅意思係咪指中國基礎科技嘅累積唔夠」? Cheng Lap 回應:「畢竟懂寫 DOS GAME 是無利可圖的」。另有網民則稱:「無記錯大約九七左右, 中大 triple e 係要 AL 三條 A 先入到, 結果呢班人才... All after is history...」

【精選消息】

【精選消息】

「李嘉誠只可做地產」

關於「香港晶片」,也變成討論區熱話。網民「五獨通過」就在 LIHKG 討論區發表一篇題為「【有圖】中國現在講自主研發?當年的香港製造晶片(芯片)香港研發 CPU」的帖子,轉貼了包括上述的評論。不少網民踴躍回應,共同探討中國及香港的科研停滯不前之原因。網民意見,節錄如下:

  • 多得一大班奶共香港人
  • 依加香港唔會出得返呢班人,所有野都改淺曬,邊到搵人才
  • 算把啦,係連登仔眼中所有中坑都係廢中同廢老
  • 連李嘉誠係香港都只係可以做地產 而家仲冇得撈要走人 你就知香港係一架就沉嘅船
  • 十年前已經知道香港玩完,但人材都係人材,好多人出走台灣或者美國,係台灣做會見到好多香港人
  • 諗起而家港共政府推所謂創新科技 係推地產項目同電競 就得啖笑
  • 老董叫台積電唔好來香港設廠

「香港學生好_憎 STEM」

  • 要到十幾年後既今日先走黎話要搞科技、搞工業?算_數把啦香港人。大學 Humanities 同 Social Science 成日比人話乞食,但係個 admission score 都係高過 Science 同 Engineering。所以話呢兩代既香港學生根本就好_憎 STEM,寧願讀 Humanities 都唔想讀 STEM majors,Civil 前幾年有 Hype 係因為個 salary 不正常地高,到宜家個 Hype 慢慢退就漸漸打回原形。香港人講 Engineering?人地以為你講緊建造工程咋(文字經過處理)
  • 其實係文科人選擇少推高左個分既 唔能夠直接話香港學生唔鍾意 STEM;另外工程就等於起樓同裝修真係好 on_ 見識少到呢(文字經過處理)

 

Source:LIHKG討論區, Facebook@Wan Leung Wong, Facebook@ChengLap

相關文章

Page 1 of 11