香港創科公司本可多過譚仔?網絡作家向西村上春樹狠批財政預算案

| Siu Yeung | 28-02-2018 17:59 | |
香港創科公司本可多過譚仔?網絡作家向西村上春樹狠批財政預算案

2018-19 年財政年度政府財政預算案剛剛發表,財政司司長陳茂波指,創科是新時代經濟發展的驅動力,面對激烈競爭,要在創科路上突圍而出,香港當善用資源,將會撥款 500 億元以支援創科發展。不過,網絡作家向西村上春樹批評政府後知後覺,表示:「十年前肯咁樣用呢筆錢,香港嘅太空技術公司數目其實可以多過譚仔。」

向西村春樹於財政預算案剛剛發表後不久,在其 facebook 發文,題為「陳茂波掉 500 億畀創科局係一種咩概念?」獲得不少網民讚好及分享。他在文中表示舉了 3 個例子,指在 10 年前以 500 億港元投資科技,可獲取理想回報。

【科技】

【科技】

第一個例子是開設太空探索技術公司 SpaceX 大約 64 次 (Elon Musk 於 2002 年賣出 Paypal 後只投入 1 億美元成立 SpaceX),「十年前肯咁樣用呢筆錢,香港o既太空技術公司數目其實可以多過譚仔。」第二個例子是收購人工智能公司 DeepMind 大約 10 次 (DeepMind 於 2014 年作價 6.6 億美元被 Google 收購 )。「如果有 10 間 DeepMind,唔好話 AlphaGo,香港連 Terminator 都造到。」

第三個例子是可以建造 1 座大型強子對撞機(歐洲核子研究組織花超過 10 年時間以 45-50 億美元成本建造)。他在文中,更不忘諷刺香港的「大白象」工程:「可能你會話 500 億整部強子對撞機嚟搵上帝粒子無乜經濟效益,但驚人嘅係建造大型強子對撞機係需要掘一條 26 公里長嘅隧道,而 26 公里就剛好同廣深港高鐵香港段係一模一樣咁長。即係我地用 900 億嚟起高鐵,人地只係用 500 億就整到類似嘅嘢,仲順便搵埋上帝粒子。」

向西村上春樹發文才 1 小時,已有超過 2,000 個讚好,500 多次分享。網民回應表示:「其實財爺有專長架!如果佢運用劏房既頭腦撥幾億劏多成萬間劏房轉做高級一樓一,經濟效益唔使好似高鐵咁要 50 年先有回報。一年就返本啦」、「給愚蠢的人財富當然是災難」、「連海水化淡都唔做,創咩」、「連太陽能發電都唔會做囉!500 億用響醫療可以做到好多嘢!」、「睇到 topic 想笑,睇到最底想喊」等。不過,公平點說,之前所舉的例子,畢竟都是事後孔明,即使可以回到 10 年前,也不一定可以如此計算。至於科技業界如何評論今次預算案呢?【按此】即可看另一篇報道。

Source:向西村上春樹

Page 1 of 12