上鏡肥 10 磅?因為用錯鏡頭! 一張圖破解人像鏡秘訣

| Alex | 29-07-2016 17:06 | |
上鏡肥 10 磅?因為用錯鏡頭! 一張圖破解人像鏡秘訣

點解女星都要博命減肥?因為貪靚囉。啲人成日話,真人上鏡會肥咗,其實係有根據嘅。捷克攝影師 DanVojtech 用咗 9 個焦距,由 20mm 至 200mm 拍同一個人,再將相片製成動態 GIF,方便比對各焦距嘅拍攝效果。 喺連環動畫效果之下,細微嘅分別真係想遮都遮唔住,爆晒出嚟!

Dan 由廣角的 20mm 焦距開始拍,跟住用 24mm、28mm、35mm、50mm、70mm、105mm、150mm,最後用200mm 遠攝焦距,拍左總共 9 張構圖接近嘅人像相。大家都知,鏡頭有所謂嘅透視變形效果,但廣角同遠攝鏡卻有著不同的透視變形特性:廣角鏡會將近景放大,遠景縮小;遠攝鏡則將前後景物壓縮,令兩者看起來恍如處於同一位置上。呢啲咁理論嘅野,預咗佢難明,實拍就形像化、具體好多。以影人嚟講,效果即係點呢?

Dan 嘅示範就好清楚咁話畀大家知,原來用遠攝鏡影人,個人睇起嚟會肥左;相反用廣角鏡,個人睇起嚟會瘦左,但因為廣角鏡「近大遠小」嘅透視效果,個人嘅輪廓會深咗,有種「骨杉杉」嘅感覺。好明顯,從「上鏡」同「靚」嘅角度出發,廣角同遠攝鏡都唔係影人嘅最佳選擇;85mm 至 135mm 嘅效果就最好喇,因為佢剛好將廣角同遠攝透視平衡咗。其實,「85mm 人像鏡」呢個概念,大大話話已經講左 100 年!

不過,Dan 都補充一句,人像攝影應視乎主題需要嚟決定用邊支鏡,而不是一味只用 85mm 或 135mm 鏡頭。大家到 Dan Vojtech 個人網站(請按這裡),可以睇到他的其他攝影作品。至於本示範的原相,則可按這裡

上鏡肥 10 磅?因為用錯鏡頭! 一張圖破解人像鏡秘訣

Source:DanVojtech、petapixel

Page 1 of 14